Chystáte se prodat nemovitost a chcete, aby šance na prodej byly co největší? Pak byste rozhodně měli pamatovat na to, že nejdůležitější je vzbudit v potenciálním zájemci důvěru. Jak? O tom a mnohém dalším informují doporučení, která jsme pro vás sesbírali v dnešním článku.
Mnozí z vás svěří prodej realitní kanceláři, pokud ale na prodej nespěcháte, můžete vyzkoušet prodej na vlastní pěst. Jako nejsnazší varianta se jeví inzerce na internetu.
Některé nemovitosti se prodávají sami, záleží hlavně na lokalitě.
Funguje celá řada webových stránek, které umožňují zadávání inzerátů i s fotografiemi. Většinou zdarma, nebo za nevelký poplatek, který právě vaši nabídku udrží návštěvníkům portálu co nejvíce na očích. Uvedete-li v ní kvalitní a třeba i obrazovou přílohou doplněné informace, máte napůl vyhráno. V očích zájemce budete působit seriózně. Doporučujeme vyzkoušet i lokální inzerce nemovitostí, které sice většinou nemají velkou návštěvnost, ale může se tam vyskytovat vhodný zájemce.
1. Buďte konkrétní
Vyvarujte se prostému textu. Nestačí napsat, že se jedná o pěknou lokalitu s občanskou vybaveností. Sepište seznam toho, co se v okolí nachází, jak daleko od jednotlivých obchodů, lesů, škol a školek, MHD zastávek nebo třeba restaurací vaše nemovitost stojí. Popište exteriér i interiér, zamyslete se nad tím, jak dané prostředí vnímáte, jak působí a uveďte to do inzerátu. Vyzdvihněte klíčové výhody vaší nemovitosti.
Hledáte pronájem bytu v Olomouci? Na internetu naleznete stovky nabídek – vyberte si z pohodlí vašeho domova.
2. Nezapomeňte na fotografie
Ani sebelepší textové sdělení však nedokáže vyjádřit vše. V dnešní době, kdy jsou digitální fotoaparáty naprosto běžným vybavením domácnosti, není nic obtížného fotky vaší nemovitosti pořídit. Postupujte systematicky, třeba podle toho, jak se domem či bytem prochází. Kontrolujte si každý záběr, nepovedené ihned vymažte. Doporučujeme vaši nemovitost na focení připravit – byt by měl před focením projít úklidem. První dojem je důležitý, a proto ho nekažte špatnými fotografiemi.
3. Nelžete
Ať už text nebo fotografie vyšperkujete téměř do dokonalosti, bude to zcela zbytečná snaha, když budete uvádět lživé, nebo zkreslené informace. Zájemce si stejně nemovitost před nákupem prohlédne a zjistí, jak se věci mají. Akorát tím ztratíte čas, kdy budete se zájemcem komunikovat, případně s ním trávit čas prohlídkou. Buďte proto v inzerátu upřímní a nevymýšlejte si, nemá to žádný smysl.