Nejednomu člověku dřímá v jeho soukromém jmění nějaká hezká a útulná nemovitost. Zatímco někdo si ji nechává doufajíc v to, že se do ní jednoho dne nastěhují jeho ratolesti se svými ratolestmi, jiný se chce tohoto nákladného břemena zbavit. Proto uvažuje o prodeji nemovitosti.
I když se na trhu doslova zvedlo pozdvižení a o nemovitosti je opravdu obrovský zájem, nejednomu člověku se nedaří objekt ve vlastnictví prodat. Na vině je například to, že inzerát nevisí na těch správných portálech nebo že daná nabídka nejde vůbec vidět. I když lze svolit k výkupu nemovitostí, nejčastěji například výkup bytu, pokud to ještě chcete zkoušet touto cestou, zaměřte se na dvě věci.
Aby se to prodalo, musí to být vidět
Platí to pro zboží, služby i nemovitosti. Zajistěte, aby vaše nemovitost byla vidět na nejrůznějších realitních serverech. Váš inzerát by měl obsahovat detailnější kvalitní fotografie, které upoutají pozornost potenciálních kupujících. Svůj prodej inzerujte v místních novinách, časopisem nebo nástěnce v místních obchodech.
Specifická nemovitost nebo místo
Často se stává, že máte správně stanovenou cenu, váš inzerát je dostatečně viditelný, a přesto vaše nemovitost stále postrádá kupce. Jak je to možné? Důvodů může být více, ve většině případů za tuto absenci může konkrétní specifikace vaší nemovitosti. Zamyslete se, co opravdu prodáváte – jedná se o statek s velkým podílem pozemků nebo dům mimo obec na samotě u lesa? To vše může mít vliv na prodej, a proto je důležité, byste si tyto důvody uvědomili a popřemýšleli kde dále vaši nemovitost můžete zveřejnit, aby se dostala k cílové skupině.
V případě, že ani po vyřešení těchto dvou bodů nemovitost stále nenachází svého kupce, svolte k výkupu – k možnosti, jak rychle prodat nemovitost (i když ne za sto procent kupní ceny).